24 november 2011

Min graviditet

Magen vecka 33















Jag är så glad att jag är gravid och jag känner den lilla busen inom mig sparka, vrida och vända på sig om vartannat. Finns nog på riktigt ingen häftigare fysisk känsla än så. En oplanerad men inte oönskad graviditet Längtar verkligen efter att bebisen ska komma ut och förgylla mitt liv med sin närvaro. Känner redan nu en sådan enorm kärlek till min lilla skrutt – tänk då hur det kommer att bli sedan. <3
Men jag tänker däremot inte låta graviditeten hindra mig från att träna och leva hälsosamt. Tycker det är extremt sorgligt att det är så många gravida som har tänket att ”äh, jag kommer ändå gå upp så mycket i vikt så jag kan lika gärna frossa på”. Jag har nog inte ens gått upp fem kilo än så länge. Sedan tycker jag däremot inte att man ska gå på massa dieter och banta under en graviditet utan det är sunt förnuft som gäller. Lyssna på din kropp och stanna av träningen när den säger åt dig att det här är för tungt. Under en graviditet ska inte målet vara att bygga massa muskler eller förlora fettmassa utan det ska helt enkelt handla om att äta rätt, träna sunt och må bra.
Det är ju trots allt inte bara för oss mödrars skull utan vi har faktiskt ett enormt ansvar för våra små liv i magen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar