25 november 2011

Akut sötsugen!

Oj vilken tuff dag det varit. Idag har sötsuget tagit över hjärnan totalt. Har försökt få bort det genom att träna och det gick bra. Andra bra tips för att bli av med sötsuget är att prata om det. Det blir som terapi. Att säga högt att "jag är sugen på socker men jag tänker inte låta det ta över".

Kom hem för en stund sedan och surfade runt efter ett enkelt LCHF-bakverk och hittade en cheesecake. Riktigt enkelt recept och när jag smakade av smeten så höll jag på att gå i taket - himmels vad god den var. Helt sjukt! Det godaste jag någonsin ätit i LCHF-väg. Nu står den i frysen och väntar på att bli färdig och så länge vill jag dela med mig av receptet till er.

Till en person:
1 ägg
2 msk sukrin
70 gram philadelphiaost
1 dl vispgrädde
citron

Börja med att dela ägget i två bunkar - äggulan för sig och äggvitan för sig. Häll på sukrin på äggulan och vispa. Vispa sedan vitan till vitt skum.
Därefter tar du philadelphian och vispar ner det bland gulan och sukrinet.
Ta ytterligare en skål och vispa grädde. När den är uppvispad, vispa sedan ihop den med gulan, sukrinet och osten. Efter det tar du en sked och rör ner äggvitan. Riv ner citronskal. In i frysen i några timmar.

Jag lovar er! Ni kommer inte bli besvikna! Det kan även vara gott att ha i vaniljpulver (pulver! inte socker). Testa er fram.
Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar