24 november 2011

Köttfärs och champinjon-gratäng

God kväll kära läsare.
Vill tipsa er alla om en otroligt god LCHF-gratäng som kostar väldigt lite att göra och är färdig på 20 minuter! Nu har jag kryddat och hällt i ingredienserna på måfå vilket jag tror ger bästa resultat.

Du behöver:
Köttfärs
Kryddor
Tomatpuré
Champinjoner
Ost
Smör

Stek köttfärs och krydda med några goda kryddor. Jag använde örtsalt, svartpeppar, paprikakrydda och grillkrydda. Ha sedan i några matskedar med tomatpuré.

Ta en ugnsform och smöra den. (Givetvis med riktigt smör, inte margarin) Lägg några skivade champinjoner på botten, häll på en tredjedel av köttfärsen, dra på några klickar smör och hyvla ostskivor och lägg på. Varva så tills all färs är slut. Avsluta med att hälla på grädde. Jag använde nog två deciliter till två portioner.

In i ugnen på 225 grader i ungefär 10 minuter (tills det har fått färg).
Ät med en god sallad till!
Mums!
Går att ha i lök också om man vill. Jag hade bara ingen hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar